Vi tester – 5:2

For noen år siden prøvde jeg 5:2-dietten, og syns egentlig det var helt greit. Noe av det jeg syns er morsomt med mat er variasjon og prøve nye ting, så nå kjører jeg på med en ny liten runde med denne fastedietten i juni.

Fastedagene mine blir mandag og torsdag, og jeg kommer til å spise tilnærma “normalt sunt” på dagene jeg ikke faster. Litt av trikset er jo å ikke plante trynet i en kebab eller potetgull-pose de dagene man ikke faster :p

5:2 i et nøtteskall – man faster 2 av ukens 7 dager, der menn skal spise max 600 kalorier og kvinner 500. Og vann er veldig viktig. Grunnen til at man gjør dette er enten for å gå ned i vekt eller fordi man mener at kroppen og stoffskiftet har godt av faste. For mer info; sjekk linkene under 🙂

Alt om 5:2 dietten en fin liten sak fra Tara

Fasting facts: is the 5:2 diet too good to be true  en artikkel fra The Guardian som går mer i dybden og med et kritisk blikk

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s