Enkel bolognese!

Når jeg først har stangselleri i hus (ref. middag igår) syns jeg det er like greit å lage en spaghetti bolognese. Jeg må innrømme at jeg ikke er like flink til å bruke opp stangselleri når jeg først har kjøpt den, men bolognese er en fin måte å kvitte seg med litt av den på.

Jeg kutta grønnsakene mens jeg lagde middag igår, og det var jeg veldig takknemlig for idag.

Enkel bolognese –  4 porsj.*

Kjøttdeig (400 gr)
1 gulrot, skjæres i småbiter
2 stenger stangselleri (høhø)
1 løk, finhakka
2 fedd hvitløk, most/hakka
1 boks hermetiske tomater
Ca 2 dl vann
0,5 buljong terning
Salt & pepper
Oregano

Stek kjøttdeigen i en gryte og ha oppi grønnsakene når kjøttet er stekt, sammen med tomatene, buljongen og vannet. Vil du ha litt mer smak på sausen kan du tilsette 1 ss med tomatpuré, eller fløte hvis du vil ha den litt fyldigere.
Kok det i ca 20 minutter – smak til med oregano + salt og pepper underveis. Spaghettien koker du mens sausen koker 🙂

Ferdig!

Herregud så enkelt!

Det er ekstra digg hvis du blander saus inn i spaghettien og lar det småkoke i et par minutter. Parmesan på toppen etter at maten har kommet seg på en tallerken er også veldig digg 🙂

* = vi er bare 2 stk, men det er alltid digg med saus til overs! Fin base til suppe dagen etterpå, eller en liten porsjon pasta for den saks skyld.

… men for å være helt ærlig så er vi egentlig veldig glad i saus, så det er sjeldent det blir igjen no´:p

Leave a Reply

