Egg + avocado = <3

Frokost sies å være dagens viktigste måltid, men det er ikke alltid like lett å få det til så tidlig på morra´n. Så da må man lure seg sjøl litt. Rettere sagt; planlegge!

Også hjelper det veldig hvis man planlegger noe man kommer til å glede seg til å spise. Nesten sånn at du til og med gleder deg til å stå opp! … okei, kanskje det var å ta litt hardt i, men du skjønner hva jeg mener.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen; jeg er glad i egg. Men det gjelder å variere litt, hvertfall hvis det skal få meg kjappere ut av senga på morra´n.

Så idag ble det en “tja, hva har vi i kjøleskapet da?”-frokost. Jeg endte opp med følgende;

Chili, hakka
Hvitløk, hakka
Aspargestopper, kokes kjapt i ca 1-2 minutterfrokostprep
Egg, stekes med oregano
Avocado, en halv

Jeg stekte egget i stekepanna og hadde chili+hvitløk stekende samtidig, mens aspargetoppene fikk en rude awakening i kokende vann.

Legg opp som du vil, men jeg foretrekker egget over aspargesen og chilien oppå avocadoen 🙂

frokostegg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Egg + avocado = <3

Leave a Reply

