Torsdag 3. november 2016

Dydd lau! Djudi! Vendredo! Jueves! Diaordaoin! Aso toif! Ketvirtadienis! Donderdag!
Eller som de sier i Danmark; torsdag.
Denne uka har gått veldig fort, og plutselig så var det liksom torsdag allerede. I helga skal vi på familiebursdag, og det blir stor stas 😀 😀

 

dagens031116

 

 

Dagens frokost

Frokost031116.JPG

 

Knekkebrød med to skiver kokt skinke, litt krydder, noen mandler on the side.
Også kalt “kjapp mat” 🙂

Det gikk så kjapt at jeg helt glemte av kaffen! Så jeg stakk innom Kaffebrenneriet på vei til jobb. Der bestilte jeg en enkel cortado, og fikk noe helt annet. Og det er ikke første gangen! Men mer om det til uka!

 

:

Dagens mellommåltid

mellom031116

Det ble mange turer til denne godteskåla idag!

Oliven!

Oliven måtte jeg venne meg til å like. For ca fire år siden la jeg merke til en kollega av meg som spiste oliven, og jeg syntes det så så innmari digg ut. Men jeg hælte jo ikke smaken! Etter tre måneder iherdig innsats så klarte jeg å spise en oliven på under fem minutter. Ikke verst med tanke på at når jeg starta gikk det fort tre kvarter på en enkelt. Progress!

 

:
Dagens middag

Idag var det laks på menyen, men jeg hadde ikke bestemt meg for hva vi skulle ha til. Ikke før jeg så et innlegg fra Berit Nordstrand på Facebook om glutenfrie veganske tacolefser! Ikke det at det er fryktelig viktig for meg at det er glutenfritt og vegansk, men det er alltid morsomt å prøve noe helt nytt. Og jeg hadde faktisk alt til oppskriften hjemme i skapet. Til og med kikertmel – se bevis under.

kikertmel031116

 

tortilla031116

 

Jeg fulgte oppskriften (se linken litt lengre oppe) sånn passe. Jeg trodde jeg hadde gurkemeie, men den boksen var tom. Så istede brukte jeg røkt paprika. Og antagelig burde jeg ha kjørt linfrøene litt lengre. Røra ble også litt for tjukk, så jeg spedde den litt mer ut for å få mer pannekakerøre-konsistens. Neste gang tror jeg at jeg skal spe ut med enda litt mer vann. Men det funka fremdeles veldig bra!

 

 

gronnsakene031116

 

Til topping brukte vi feldsalat, tomater, koriander, vårløk og agurk (som jeg kom på etter at jeg tok bildet). Og laks da. Og rømme.

Laksen delte jeg i terninger og stekte sammen med en halv chili (hakka) og et hvitlksfedd (hakka).

 

 

 

 

 

Tadaa! Laks til sånt er digg, men helt ærlig tror jeg det hadde vært bedre med kylling (typ pulled chicken).

 

middag031116

 

Fredag i morra! Som blir ekstra stas, siden det innebærer både roadtrip OG besøk til familien 😀

Leave a Reply

