Onsdag 2. november 2016

Halvveis i uka og like blid!
Idag har jeg blitt skikkelig bortskjemt. Jeg har vært på middag hos en av mine aller beste venner og spist noe av det beste jeg veit 🙂 Jeg har altså ikke noe middagsoppskrift til dere idag, men et par bilder av herligheten!

 

ord021116

 

Dagens frokost

frokost021116

 

Jeg har sagt mye pent om egg tidligere, så at det ble egg til frokost idag også er vel ikke helt uventa. Igår huska jeg (endelig) på å kjøpe røkt laks også, så det var ekstremt god matstemning på kjøkkenet i morres 🙂

 

 

 

 

 

Dagens lunsj

lunsj021116

 

Det er dessverre ikke all mat som er fotogene, og lunsjen min idag hører nok hjemme i den kategorien. De av dere som leste gårsdagens post gjenkjenner den kanskje svakt; det er rester etter linsesuppa vi hadde til middag 🙂
Selv om den ikke ser spesielt digg ut, så smakte den like forbanna godt idag som igår 😀

 

 

 

Dagens middag

prep021116
Åh hå hå hå!! Bærene til berberis kan minne litt om rips, men har mer smak enn ripsen. Det er helt sjukt godt på ris (her sammen med litt stekt løk).

Bærene plukkes når de er modne på høsten og kan brukes til å lage syltetøy, kompotter og saft, men også tørkes og brukes til ris – som her.

 

 

 

Og her er herlighet in all it´s glory. Digg ris (med blant annet safran) med berberis, løk, kylling og salat. Noen ganger er det vanskelig å være i hara hachi bu-modus og idag klarte jeg ikke det :p

dinner021116

 

Etter middag var det søtsaker fra en butikk på Grønland jeg MÅ besøke -> Yadgar Sweets!
Jeg rakk dessverre ikke ta bilde av det vi spiste fordi… jeg ble helt ego og glemte dere et lite øyeblikk i det jeg momsa løs. Men! Jeg skal dra innom Yadgar på en liten handletur, så jeg kan gjøre det godt igjen da 🙂

Until next time!

Leave a Reply

