Tirsdag 1. november 2016

November! Plutselig! Snart jul! Hurra!

Jeg er nesten helt ferdig med julegavene, har bare litt småtteri igjen. Jeg starter som regel i juni/juli, men neste år tror jeg faktisk at jeg begynner i januar. Like greit.

 

ord011116

 

Dagens frokost

frokost011116

 

English breakfast tea fra Kusmi, brie og rista mandler 🙂
Fryktelig lettvint, og ganske så godt!

Det er litt uvant å ikke spise brød til frokost, men det går seg til. Jeg merker hvertfall at kroppen egentlig trenger mindre enn jeg i utgangspunktet trodde. Eller så spiser jeg bare smartere etter at jeg kutta ut brød.

 

 

 

Dagens middag

Jeg kjøpte 2 kilo røde linser forrige uke, og for at de ikke bare skal bli stående i skapet og kun brukes til den meksikanske suppa, så kjøres det linse-tiltak i heimen. Men siden linser er en ganske ny ingrediens for min del, tydde jeg til oppskrift idag og.

 

prep011116

Ladies and sjentlemen; I give you Lentil soup av Jamie Oliver. Den tar litt tid å lage, men oppskriften er enkel å følge og mesteparten av tiden går til koking.
Jeg bytta ut to ting i oppskriften; jeg brukte en halv fersk chili istedenfor tørka og vanlige kidney beans istedenfor cannellini. Rett og slett fordi det var det jeg hadde fra før.

 

 

middag011116

 

Også bacon da. Herregud så godt det lukter av bacon (kom ån, trykk på linken – I dare you!), og det lukter ikke kjipere når alt står og putrer heller.

Og det smaker faktisk veldig mye og veldig godt! Det er kanskje litt stygt å bli overraska over det, men alltid hyggelig når det smaker bedre enn man forventa.

Jeg lager alltid til 4 porsjoner sånn at jeg kan fryse ned og/eller ta med rester til lunsj dagen etterpå. Idag var det bare såvidt det ble igjen en liten restebit, for vi endte opp med å forsyne oss to ganger begge to. Ikke verst 😀

 

 

 

 

Leave a Reply

