Mandag 31. oktober 2016

Ny uke, nye muligheter. Denne uka bikker vi også over til november, som betyr at vi nærmer oss jula med stormskritt. Hurra! 😀 Men det er ikke mye som minner om jul ute nå, med regn og det hele.

 

dagens311016

 

Dagens frokost

frokost311016

 

Jeg er veldig glad i egg. Ikke bare smaker det godt og metter lenge, men jommen er det sunt også (enn så lenge). Egg har veldig mange av næringstoffene kroppen trenger (de fleste av dem, faktisk), og du kan jo lese mer her for næringsinnhold.
Det som ligger under egget er alfalfaspirer og salt & pepper + røkt paprika oppå 🙂

 

 

 

 

Mellom!

mellomprep311016

 

Idag ble det sein middag (planlagt) og derfor dro vi igang “mellommåltid+” idag.

Den består av;
4 ss havregryn
2 ss cottage cheese
2 egg

Rør sammen og la det svelle i et par minutter før du steiker små lapper av blandinga (ca 1 ss røre pr lapp). Blir ca 4-5 lapper.

mellom311016

 

Vanligvis bruker jeg frisk frukt som topping, men siden valget av mat ble litt på impuls idag ble det kanel og honning istede.

Nom nom!

 

 

 

 

 

Dagens middag

Middagen idag blir super-enkel; laks og grønnkålswok (fra Bama) 🙂

Laks
Grønnkål mix fra Bama
Chili
Hvitløk
Koriander
Soyasaus

Laksen stekes i stekeovnen på rundt 225 grader til den blir ferdig (mellom 20-30 min) med litt sweet chili oppå.
middag311016
Grønnkålen wokkes, men jeg lot hvitløk og chili få lov til å steike littegrann før jeg hadde grønnsakene i wokken. Jeg hadde litt koriander til overs, så jeg hakka en håndfull og heiv oppi + noen glugger med soyasaus.

Ooooooog spis 🙂

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

