Fredag 28. oktober 2016

Dagen idag gikk ikke helt etter planen matmessig. Det ble litt knapt med tid på morra til frokost, men jeg tenkte at jeg kan jo alltids slenge i meg et par epler på jobb. Men det kom ingen epler på jobb idag. Så jaja, da får jeg bare spise en litt større lunsj. Men selvfølgelig skjedde det noe som forpurret den planen. Konsekvensen av det ser du litt lengre ned. Men aller først; ukens siste ord.

ord281016

Dagens … lunsj

lunsj281016

 

Janei altså. Hva skal jeg si.
Det var kake i kantina. Og det var fryktelig lettvint. Den rosa guffa er sporene etter et lite stykke kake med bringebær oppå (jeg peller alltid bort bringebær – de frøene setter seg alltid fast mellom tenna!) som jeg spiste rett før jeg innså at dette kom til å bli “lunsjen” idag.

 

 

 

Dagens middag – meksikansk linsesuppe

F R E D A G ! ! Og fredag er meksikansk matdag. Ofte i form av taco eller nachos, men i dag skal vi ha en suppe etter oppskrift av Maj-Britt Aagaard (spiselandslaget.com). Denne suppa er  L A T T E R L I G  god! Og meksikansk 🙂 Win-win!

Oppskriften finner du her! Vanligvis tweaker jeg oppskrifter, men ikke denne. Bortsett fra at jeg har en tendens til å glemme gulrota. Og jeg bruker chili istedefor chipotle abados (fordi jeg ikke finner de til salgs noe sted – sleng gjerne igjen en kommentar hvis du vet hvor jeg kan få tak i det!)

 

 

 

Leave a Reply

