Torsdag 27. oktober 2016

Dagen idag har gått så fort at jeg er nesten litt usikker på om det er torsdag eller ikke… Men jo, det er jo det! For i kveld er det Big Bang Theory, Costa del Kongsvik, Seier´n er vår og American Horror Story!

O M G!

Torsdag har blitt den nye tv-kvelden her i huset!  Tidligere var det fredagskvelden som var den store tv-kvelden, men det er liksom ikke helt det samme etter at Nytt på nytt slutta å være morsomt i 2013.

 

ord271016

 

Dagens frokost

Jeg syns Berit Nordstrand har mye vettugt å si, så når hun sier at jeg kan bytte ut rista brødskive med en skive søtpotet så prøver jeg mer enn gjerne.

Så jeg skar ei skive av en søtpotet og poppa i brødrister´n. Først 3 minutter, så i 3 minutter til og så et par minutter på tampen. frokost271016

Til pålegg tok jeg to skiver med kokt skinke og litt spirer.

Jeg veit ikke jeg. Jeg digger søtpotet, men jeg syns liksom ikke “søtpotet som brødskive” var helt min greie. Så for å være helt ærlig da droppa jeg meste av søtpoteten og maula pålegget :p Funka det og!

Og kaffe. Som vanlig.

 

 

 

 

Dagens middag –  pølse og rødbet

rodbet271026

 

Rødbeter altså! Herregud så godt! Jeg har vært en stor fan av rødbeter og leverpostei, men aldri lagd mat med rødbeter før.

Oppskriften på denne ekstremt enkle rødbetsalaten fant jeg på Bama sine nettsider og du kan finne den her.

Av urter til dressingen brukte jeg basilikum, kjørvel og persille.

 

polsemakermester271016

 

Men, kan jo ikke bare spise rødbetsalat, så jeg bestilte pølser fra en av byens slaktere; Strøm-Larsen, via Kolonial igår.
Over Oslo pølse med ramsløk, skal det egentlig stå :p

 

Og jommen ble det godt og! Oppskriften i linken til Bama er for 4 personer, men vi klarte helt fint å spise opp rødbetsalaten bare vi to. Det skal nevnes at vi ikke spiste noe annet til pølsene enn rødbetsalaten. Og det ble faktisk nok til å bli passe mett 🙂

middag271016

 

 

Snart helg folkens! Hold ut!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

