Fredag 21. oktober 2016

Helg.
Endelig.
Phu!

 

ord211016

 

 

 

Kaffe er viktig. Venner er viktig. Å være åpen for å møte nye venner er viktig. Det er også viktig å ikke være et rasshøl.

Må være lov med litt moral innimellom også 🙂 Eller folkevett/folkeskikk, som vi også kan kalle det.

 

 

Dagens frokost

frokost

 

Noen ganger handler det bare om å få i seg noe på morran. Bare et eller anna. Kanskje litt vanskelig å se, men det er et knekkebrød under all den agurken.

Også kaffe da 😀

 

 

 

 

 

 

Lunsj!

lunsj211016

Idag fjonga vi oss med lunsj ute! Vi hadde noe å feire, så vi tuslet bortover nabolaget til Osteklokken. Veldig koselig lite sted med utrolig hyggelige folk. Og maten er god 🙂

Jeg må innrømme at jeg ga bort mesteparten av blåmuggosten til gubben. Jeg tror ikke jeg blir voksen nok til å like det. Det minner rett og slett om fjøs. Og det er ikke noe gæli i det, det gjorde meg rent nostalgisk! Men smaken blir litt for særegen. Foreløpig hvertfall. Får prøve et par ganger til, så får jeg kanskje smaken for det etterhvert 🙂

 

 

 

Fredagsmiddag!

Ny mat er artig. Etter å ha gått forbi frysedisken med Oumph! et par ganger, klarte jeg til slutt ikke å motstå fristelsen. Så vi skal ha pulled Oumph! til middag/fredagskos.
Oumph! er et soyaprodukt som minner om kjøtt, men med mindre fett og faenskap.

1 pose Pulled Oumph!
Hamburgerbrød
Salat (isberg, rødkål og litt gulrot)
Tomat, i skiver
Dressing
Rødløk, i tynne skiver
Syltagurk

Oumph!´en skal stekes i stekepanne, men ikke stek den på for høy varme! Da kan marinaden ende opp som søtt sukkerkliss.
Mange varmer hamburgerbrødene, men det er jo ikke no´must.  Også er det egentlig bare å bygge maten sånn man foretrekker den. Jeg for min del tar følgende; først bunnen på hamburgerbrødet, så salat, dressing, tomat, løk, sylteagurk, Oumph! og så toppen på hamburgerbrødet. Men smak og behag!

middag211016

Dom: veldig godt! Tenkte ikke over at det ikke var kjøtt i det hele tatt. Marinaden var helt grei. 1 pose Oumph! er nok til 2 personer, men (som du ser av bildet) så blir det liksom akkurat nok. Hvis du bestiller pulled pork på restaurant så får man jo ofte et lass med kjøtt oppå et gjennomvått hamburgerbrød, og det er jo fint det, men det er jo så mye mer enn nødvendig. Det holder med akkurat passe.

God helg folkens 😀 Sees neste uke!
… eller kanskje jeg stikker innom en bitteliten tur på søndag 🙂

Leave a Reply

