Tirsdag 18. oktober 2016

Yes! Litt mer i gang med uka, og det var ikke riktig så fælt å stå opp idag. Hovedstaden er ganske mørk om dagen, men det kan være koselig det og 🙂

Helt tilfeldig ble det hovedsaklig en kjøttfri dag. Ingen spesiell grunn til det, jeg er bare ikke avhengig av å måtte ha kjøtt til hvert måltid.

Det er ikke farlig å spise et måltid helt uten kjøtt altså.
Jeg lover.

Dagens ord

dagensord181016

 

Dagens frokost

frokost181016Brødskive (kalt kakuskive der jeg kommer fra) med stekt sopp er latterlig enkelt, latterlig billig, latterlig sunt og latterlig godt. Jeg kutta soppen igår kveld (fordi jeg kjenner meg sjøl for godt), så i morres var det bare å smekke på stekepanna, litt olje oppi sammen med ett fedd hvitløk (kutta) og så soppen. Stekte det i ca 3-4 minutter mens jeg smurte litt smør på brødskiva -> den stekte soppen oppå = ferdig.

Og kaffe. Alltid kaffe.

 

 

 

Dagens middag – Vegetarlasagne

Oppskrift! Denne er fra Silje Feiring som har en utrolig bra matblogg; her. Oppskriften på det jeg lagde til middag idag finner du her. Jeg syns det er like greit å bare gi dere linken siden oppskriften allerede ligger ute og er enkel å følge.

Jeg gjorde to ting annerledes. Oppskrifta sier at du skal bruke gulrot. Det glemte jeg å kjøpe, så jeg brukte sopp jeg allerede hadde i kjøleskapet. Det funka fint, selv om grønnsaksfyllet antagelig hadde smakt litt søtere (og bedre?) med gulrot.
Og jeg brukte fullkornsplater istedenfor vanlige lasagneplater.

middagcoll181016

På et punkt skal du ha 200 gram spinat oppi gryta. Advarsel: det er et ganske stort volum! Bare se på midterste bilde; spinaten ligger høyt i terrenget! Men spinat faller fort sammen, bare vær litt forsiktig når du prøver å røre litt rundt sånn at det ikke renner helt over.

middag181016

Grønn salat, godt brød eller hvitløksbrød = good to go!

Vi er bare to stykk her hjemme, men jeg fulgte oppskriften for 4 personer. Det er godt over halvparten igjen (veldig godt og veldig mektig), så i morra blir det rester til enten frokost eller lunsj – hurra 😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Tirsdag 18. oktober 2016

Leave a Reply

